אימון ריצה למתחילים

ישנן סיבות רבות מדוע מיליוני אנשים ברחבי העולם מעוניינים להתחיל עם אימון ריצה למתחילים. בין אם אתם מתאמנים למירוץ או רצים בשביל הכיף, ריצה טובה לנפש ולגוף שלכם. כל מה שאתה צריך זה זוג נעלי ריצה טובות ונכונות להתחיל.

ריצה עשויה להיראות כל כך פשוטה שההכנות להתחיל שגרת ריצה עשויה להישמע מגוחכת. אבל על ידי לימוד כמה יסודות על הספורט – כמו סוגי הריצות השונים ואפשרויות הציוד השונות – אתם יכולים להגביר את ההנאה שלכם ולהפוך את האימון שלכם ליעיל יותר.

תזונה וצורת אימון נכונה יכולות לעזור לכם להתחיל להתאמן. ובמקביל לשמור על אימון בטוח ונטול פציעות. מדריך זה יוביל אותכם לדרך תוך זמן קצר.

יתרונות של אימון ריצה למתחילים

רוב האנשים שרצים כלאחר יד עושים זאת עבור היתרונות הפיזיים, החברתיים והרוחניים שזה מביא. ריצה היא אחת הדרכים היעילות ביותר לבנות סיבולת קרדיווסקולרית. אם אתם רצים בחוץ, תפיקו תועלת מחשיפה לטבע, שיכולה להפחית מתח, להקל על חרדות ולהעלות את מצב הרוח שלכם. 

גם מחסום הכניסה נמוך – לא צריך ציוד מפואר ואפשר לעשות את זה כמעט בכל מקום. זו גם פעילות המשתרעת על פני גילאים, אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל לרוץ. אנשים רבים העוסקים בספורט עושים זאת בשנות ה-50, ה-60 ואפילו ה-70 לחייהם.

אימון ריצה למתחילים הוא סוג של ספורט שמקרב בין משפחות. לדוגמה, משפחות מסוימות לוקחות חלק בריצה עבור צדקה. או לחילופין ריצה משותפת כדי ליהנות מהעלאת ערכי הבריאות. ילדים המשתתפים בתוכניות ריצה יכולים ללמוד כיצד להתגבר על מכשולים ולהתמיד.

אימון ריצה למתחילים

למה אנשים רצים

הנה עוד הרבה סיבות מדוע אנשים בוחרים לרוץ:

  • זוהי אחת הדרכים היעילות ביותר להשיג כושר אירובי
  • אימון ריצה למתחילים יכול להיות אסטרטגיה חכמה לירידה במשקל
  •  זוהי דרך מצוינת להוריד מתח
  • אתם יכול לרוץ לבד בשביל שלווה ובדידות, או ליצור אינטראקציה חברתית עם אחרים
  • אתם משחררים אנדורפינים כשאתם רצים
  • עם שיפורים כגון הגברת קיבולת הריאות, חילוף חומרים מוגבר, רמות נמוכות יותר של כולסטרול, אנרגיה מוגברת והפחתת הסיכון לאוסטאופורוזיס, אתם יכולים להשיג בריאות כללית טובה יותר.

סוגי אימון ריצה למתחילים

בעוד ריצה עשויה להיראות כמו תרגיל פשוט למדי, אולי כדאי לכם לחקור סוגי ריצה שונים. רוב הרצים עוסקים באחד או יותר מסוגי הריצה הבאים.

אימון ריצה למתחילים בשטח

אחד מסוגי הריצה הפופולריים ביותר נקרא ריצת שטח. זה כולל ריצה על כבישים סלולים, שבילים ומדרכות. זוהי הריצה הנוחה ביותר שרוב הרצים לוקחים בה חלק בשלב כלשהו של האימון. זו גם אחת הדרכים הקלות ביותר להתחיל תוכנית ריצה. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לצאת מהבית ולהתחיל להתאמן.

ריצה על הליכון

חלופה מצוינת לריצה בחוץ היא ריצה על הליכון ביתי מומלץ. אם מזג האוויר גרוע, ריצה על מסלול ריצה בבית היא בחירה חכמה. אבל סוג זה של אימון ריצה למתחילים בדר"כ קל יותר מריצה בחוץ ועדין יותר למפרקים.

רוב הסוגים של מכשירי הליכונים מאפשרים לרצים לשנות את המהירות, השיפוע וההתנגדות שלהם. וזאת כדי לדמות ריצה בחוץ, ולשנות את האימונים כדי למנוע שעמום.

לכתבות נוספות בנושאי כושר כנסו לעמוד מגזין ספורט שלנו.

כתבות נוספות