מערכת סולארית ביתית חסרונות

במאמר זה תגלו הכל על מערכת סולארית ביתית חסרונות בשימוש בה. הידעתם שהשמש מפעילה את כדור הארץ למשך שעה אחת כדי לספק את צורכי האנרגיה של העולם למשך שנה? אין ספק שהשמש היא מקור אנרגיה רב עוצמה, ולמרות שאנו יכולים לאסוף רק חלק קטן ממנה, רתימת האנרגיה הזו על ידי התקנת פאנלים סולאריים יכולה להשפיע רבות על כדור הארץ.

למרות שהיא זכתה לביקורת נרחבת על היותה יקרה או לא יעילה, אנרגיה סולארית הוכחה כעת כמועילה ביותר – לא רק לסביבה אלא גם לכלכלה הפרטית.

הודות למענקי פאנלים סולאריים זמינים, ומחירים תחרותיים יותר ויותר בשוק, אנרגיה סולארית הפכה למקור האנרגיה העיקרי ליותר ויותר בתים. בשנים האחרונות, הטכנולוגיה שופרה מאוד והושלמה על ידי מערכות אחסון סוללות סולאריות, מה שהופך את האנרגיה הסולארית למקור אנרגיה יעיל ונקי יותר.

מערכת סולארית ביתית חסרונות

1. עלות

העלות הראשונית של רכישת מערכת סולארית גבוהה למדי. זה כולל תשלום עבור הפאנלים הסולאריים, המהפך, הסוללות, החיווט וההתקנה. עם זאת, הטכנולוגיה הסולארית מתפתחת כל הזמן, כך שניתן להניח שהמחירים ירדו בעתיד.

2. תלוי במזג האוויר

בעוד שאנרגיה סולארית עדיין ניתנת לאיסוף בימי גשם, היעילות של מערכת השמש יורדת. פאנלים סולאריים מסתמכים על אור השמש כדי לאסוף ביעילות אנרגיית שמש. כך שלכמה ימים מעוננים וגשומים יכולים להיות השפעה ניכרת על מערכת האנרגיה. מערכת סולארית ביתית חסרונות נוספים שכדאי גם לקחת בחשבון שלא ניתן לאסוף אנרגיית שמש בלילה.

מצד שני, אם גם אתם צריכים את פתרון המים החמים שלכם לעבודה בלילה או בחורף. לוחות תרמיים הם אלטרנטיבה לשקול.

למידע נוסף על היעילות של פאנלים סולאריים בחורף, צפו בסרטון שלנו:

האם פאנלים סולאריים יעילים בחורף?

3. אחסון סולארי יקר

יש להשתמש באנרגיה סולארית באופן מיידי, או שניתן לאחסן אותה בסוללות גדולות. ניתן להטעין סוללות אלו עבור מערכת סולארית ביתית חסרונות מחוץ לרשת. ורצוי לעשות זאת במהלך היום כדי להשתמש באנרגיה בלילה. זהו פתרון מצוין לשימוש באנרגיה סולארית לאורך כל היום, אך הוא גם די יקר.

ברוב המקרים, עדיף להשתמש רק באנרגיה סולארית במהלך היום. ובמקביל לקבל אנרגיה מהרשת בלילה (זה אפשרי רק אם המערכת שלך מחוברת לרשת). למרבה המזל, צרכי האנרגיה שלך בדרך כלל גבוהים יותר במהלך היום. כך שאתה יכול לענות על רוב הצרכים שלך באמצעות אנרגיה סולארית.

4. תופסת הרבה מקום

ככל שאתה רוצה לייצר יותר חשמל, אתה צריך יותר פאנלים סולאריים. וזאת מכיוון שאתה רוצה לאסוף כמה שיותר אור שמש. פאנלים פוטו-וולטאיים סולאריים דורשים הרבה מקום, ויש גגות שאינם גדולים מספיק כדי להכיל את מספר הפאנלים הרצויים.

דרך נוספת היא התקנת לוחות סולאריים בחצר שלך, אבל הם צריכים לקבל גישה לאור השמש. אם אין לך מספיק מקום עבור כל הפאנלים הרצויים, תוכל לבחור להתקין פחות לוחות כדי לכסות חלק מצרכי האנרגיה שלך.

5. פוטנציאל לזיהום

מערכת סולארית ביתית חסרונות יכולים להיות קשורים גם לזיהום. אם כי הזיהום הקשור למערכות אנרגיה סולארית הוא הרבה פחות מזה של מקורות אנרגיה אחרים. ההובלה וההתקנה של מערכות סולאריות קשורות לפליטת גזי חממה.

כמה חומרים רעילים ומוצרים מסוכנים משמשים גם בתהליך הייצור של מערכות פוטו-וולטאיות סולאריות, המשפיעות בעקיפין על הסביבה.

ובכל זאת, אנרגיה סולארית מזהמת הרבה פחות ממקורות אנרגיה חלופיים אחרים.

כתבות נוספות